Kinderen van twee tot vier jaar kunnen terecht op Voorschool Henricus van Stichting Impuls.

Goed voorbereid naar de basisschool

Voorschool Henricus Amsterdam Geuzenveld is er voor nieuwsgierige peuters van 2-4 jaar. Spelenderwijs krijgt je peuter alle ruimte om zich te ontwikkelen. Spelen staat centraal bij de ontwikkeling, zodat het leren vanzelf gaat.

We werken volgens het leerprogramma van Uk & Puk dat aansluit op het basisonderwijs. In dit programma staat spelen, ontdekken en bewegen centraal. We stimuleren de taalontwikkeling en het omgaan met anderen. Ook de eerste rekenprikkels komen in dit programma volop aan bod. We hopen dat onze leerlingen straks vol zelfvertrouwen en goed voorbereid naar de basisschool gaan.

Waar voorschool Henricus aandacht voor heeft:

• Alle ruimte jezelf te ontwikkelen in je eigen tempo
  • Ontwikkeling door een combinatie van spelen en leren = spelend leren
  • Activiteiten die passen bij de leeftijd jouw peuter
  • Contact en overleg met ouders over de voortgang
  • Doorlopende leerlijn: Uk & Puk leermethode wordt voortgezet op de basisschool
  • Samenwerking met basisschool Sint Henricus

De voordelen van de voorschool:

Op de voorschool ligt de nadruk op spelend leren en de taalontwikkeling. Het is dan ook verstandig om jouw kind vanaf 2 jaar aan te melden.

Op de voorschool leren kinderen:

• Praten en luisteren
  • De Nederlandse taal
  • Om te gaan met anderen
  • Kijken en leren
  • Plannetjes maken en uitvoeren
  • Oplossingen bedenken
  • Zelfstandig te zijn
  • Vertrouwen in zichzelf te hebben