• Nieuws

NIEUWSBRIEF 31, 17 APRIL 2025

AGENDA – TERUGBLIK OP KONINGSSPELEN  – BERICHT VAN GROEP 4 - AVONDVIERDAAGSE – STORMLOOP AVONDVIERDAAGSE -  OVER MOBIELE TELEFOONS IN DE KLAS – VACATURE NIEUWE DIRECTEUR -AFSPRAAK MET MEDEWERKERS - SCHOOLTIJDEN EN OPHALEN KINDEREN – VRIJWILLIGE OUDERBIJDRAGE EN SCHOOLREIS – ALLE KLASSEN NAAR SCHOOL – ORGANISEER EEN BACKUP –

agenda

AGENDA
18 april                            Goede Vrijdag en begin Meivakantie
06 mei                              Kinderen weer naar school
14 mei                              JINC Groep 6
21 mei                              JINC Groep 8
27 mei                              MR (19:30-20:30 uur)
28 mei                              Koffieochtend

koningsspelen

TERUGBLIK KONINGSSPELEN
Vandaag, donderdag 17 april, zijn op De Henricus de Koningsspelen gehouden. Bijna alle medewerkers, ouders en de kinderen en ja zelfs de schilders waren in het oranje gekleed en/of hadden het rood-wit-blauw op hun wangen geschminkt. Er is flink gesport en gelachen. Het was een topdag en ik wil de sportcommissie bedanken voor de organisatie en de ouders die bereid waren om ons te ondersteunen bij de verschillende spelletjes.

3koningsspelen 2 koningsspelen 1 koningsspelen 2

 

BERICHT VAN GROEP 4

Wist je dat in groep vier er al sommen worden gemaakt tot 100 en dat er woorden met een klein woordje ervoor zoals doorbijten en aanleren zij ook al kunnen lezen.
Woensdag en donderdag hebben de kinderen genoten van de paasviering en van de koningsspelen .
Fijne vakantie namens groep 4.

 

Kinderfeest

KINDERFEEST IN DE HONINGRAAT
Op vrijdag 18 en woensdag 23 april zijn voor de kinderen diverse activiteiten georganiseerd in de Honingraat

 

avond4 daagse

INSCHRIJVING AVONDVIERDAAGSE GEOPEND
Loop jij ook mee met de avondvierdaagse? Dit jaar wordt voor het eerst de Avondvierdaagse De Bretten georganiseerd in Slotermeer van 2 juni tot en met 5 juni. De Henricus doet mee! Iedereen van 4 jaar en ouder kan inschrijven. We lopen 5 kilometer per avond. Het startpunt en eindpunt is bij de hockeyclub op sportpark Spieringhorn. Onderweg verzorgt de school een pauze met drinken en een snack. Als je alle vier de avonden meeloopt, verdien je een echte medaille! Ieder gezin heeft een inschrijfformulier meegekregen (afgelopen woensdag uitgedeeld aan het oudste kind). Deelname kost 2 euro per persoon (zie a4dbretten.nl). Lever het formulier met inschrijfgeld in bij juf Saloua of bij Joanne (moeder van Simo 1/2B). Voor vragen kun je ook bij Joanne terecht. We hebben er zin in!

AVOND4 DAAGSE

INSCHRIJVING AVONDVIERDAAGSE LOOPT STORM
Al meer dan 50 kinderen en ouders van de Henricus hebben zich aangemeld! Inschrijven kan nog tot 12 mei, bij juf Saloua op school of bij Joanne per app (telefoonnummer staat op het inschrijfformulier). Een aantal ouders heeft heel lief extra geld gegeven. Verder staan er elke avond twee ouders bij het pauzepunt. Wil je helpen? Meld je aan bij juf Saloua.

VACATURE NIEUWE DIRECTEUR
Aan het eind van dit schooljaar gaat meester Mario met pensioen en zal De Henricus gaan verlaten. Deze week is de advertentie geplaatst voor de werving van een nieuwe directeur. In samenwerking met de medezeggenschapsraad van de school is de profielschets tot stand gekomen. Via de Nieuwsbrief zullen wij u op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

OVER MOBIELE TELEFOONS IN DE KLAS
In de schoolgids staat een en ander vermeld over het gebruik van mobiele telefoons in de klas. Kinderen die een mobieltje bij zich hebben leveren die ’s ochtends bij de leerkracht in. Aan het eind van de dag krijgen de kinderen hun telefoon weer mee en mogen deze buiten weer aanzetten. Als de kinderen zich niet aan deze afspraak houden wordt de telefoon ingenomen en moeten de ouders deze telefoon op komen halen. De school kan niet aansprakelijk worden gesteld voor diefstal of beschadiging van de mobiele telefoon.

AFSPRAKEN MET MEDEWERKERS
Soms komt het voor dat ouders vlak voor de lessen beginnen even kort iets aan de medewerker van de school wil vragen of wil meedelen. En soms lukt dat en soms lukt dat niet. Het is beter om dan via de mail de mededeling te doen of om een afspraak te maken.

SCHOOLTIJDEN EN OPHALEN VAN DE KINDEREN
Onze schooltijden zijn van 08:30 tot 14:45 uur. Op woensdag gaat de school om 12:00 uur uit. En uiteraard hebben we op sommige dagen de naschoolse activiteiten. Het komt voor dat ouders soms wat vroeger bij school zijn. Ik wil de ouders erop wijzen dat zij buiten op hun kind(eren) kunnen wachten. 

 

betaling

VRIJWILLIGE OUDERBIJDRAGE EN SCHOOLREIS
De eerste betalingen druppelen binnen. Verder is de Ouderraad zich aan het oriënteren over het schoolreisje.  Hoe eerder de school boekt (en dus betaalt) hoe beter. Dus graag uw vrijwillige bijdrage.

Graag breng ik u onder de aandacht om de vrijwillige ouderbijdrage van € 20,00 voor dit schooljaar te voldoen. De bijdrage voor het schoolreisje bedraagt € 35,00. De bijdrage voor schoolkamp voor groep 8 is nog onbekend, maar zal zo rond de €160-€170 gaan bedragen. U kunt op de volgende wijze betalen:

Keuze 1: Het verschuldigde bedrag aan het begin van het schooljaar overmaken op de bankrekening van de ouderraad.

Bankrekeningnummer ouderraad: NL24 INGB 0008 5221 05 T.N.V. Asko Amsterdam Stichting voor Katholiek Prot. Christelijk en Interconfessioneel onderwijs.  Vermeld daarbij naam en groep van de leerling(en).

Keuze 2: Het verschuldigde bedrag aan het begin van het schooljaar contant én gepast betalen op school. Dit is enkel mogelijk via de administratie. U kunt hier terecht op dinsdag t/m vrijdag. U ontvangt een kwitantie als u betaald heeft.

Keuze 3: Betalen met de Stadspas van de gemeente Amsterdam. Als u in het bezit bent van een stadspas kunt u die laten scannen bij de administratie. De ouderbijdrage wordt dan betaald door de gemeente.

ALLE KLASSEN NAAR SCHOOL
Het tekort aan leerkrachten en invallers wordt steeds nijpender. Zodra een medewerk(st)er ziek is kijken we direct hoe we de vervanging kunnen organiseren. Soms lukt dat niet en soms lukt dat wel. De school had deze  week zieke en afwezige medewerkers. Gelukkig hebben we alle groepen kunnen bemensen.  

backup

ORGANISEER EEN BACK-UP
Vanwege het gebrek aan personeel is het verstandig om als ouder een back-up te organiseren. U kunt wellicht met andere ouders of buren een en ander regelen. Het blijft altijd een gedoe, maar juist vanwege het gebrek aan personeel én het feit dat de griep nu stevig om ons heen slaat is het goed om hier over na te denken.